Δευτέρα, 4 Μαΐου 2009

Προς
Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο

Κοινοποίηση:
1) Πρωθυπουργό κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή,
2) Υπουργό Εξωτερικών κ. Ντόρα Μπακογιάννη,
3) Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο,
4) κ.κ. Βουλευτές Νέας Δημοκρατίας

Κύριε Υπουργέ γνωρίζοντας της συνέπειες ενός τροχαίου ατυχήματος, βιώνοντας καθημερινά τα προβλήματα που συνεπάγονται στη ζωή, μετά την απόκτηση της αναπηρίας, και έχοντας την εμπειρία από την επαφή μου με δεκάδες νέους, που έχουν αποκτήσει και αυτοί την αναπηρία από τους ίδιους λόγους , σας παρακαλώ να δείτε θετικά την παράκληση μου για την συστηματική εκπαίδευση των μαθητών από την ηλικία των 3 ετών έως τα 18 χρόνια.
Η οδυνηρή πραγματικότητα των αριθμών για τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν καθημερινά, και τα ερωτήματα που γεννιούνται για την άδικη απώλεια χιλιάδων ανθρώπινων ζωών, και την απόκτηση αναπηρίας πολλαπλάσιων ανθρώπων σε νεαρή ηλικία επί το πλείστον, μας επιβάλλουν διαρκώς τη λήψη νέων μέτρων για τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας.
Στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης βρίσκεται και η οδική ασφάλεια των πολιτών, και είναι ευκαιρία στα πλαίσια διαλόγου για την παιδεία, να εντάξετε και το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής, στην πρωτοβάθμια, και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Όσα μέτρα και να πάρει η πολιτεία, αν δεν προσπαθήσουμε να αλλάξουμε την νοοτροπία των αυριανών οδηγών, θα αποτύχουν δυστυχώς να μειώσουν, τους θανάτους, και τις αναπηρίες, από τα τροχαία ατυχήματα.
Οι αριθμοί τις αστυνομίας (τα στοιχεία ελήφθησαν από την ιστοσελίδα www.astynomia.gr) μιλούν από μόνοι τους:
Ατυχήματα
Έτος   Θανατηφόρα      Σοβαρά          Ελαφρά
1990      1.763              2.835           18.074
1991      1.751              2.824           18.607
1992      1.761              2.982           19.382
1993      1.804              2.382           20.179
1994      1.833              2.437           19.623
1995      1.898              2.476           19.118
1996      1.900              2.370           19.999
1997      1.892              3.567           19.222
1998      1.980              3.768           19.146
1999      1.924              3.696           18.669
2000      1.867              3.261           17.824
2001      1.712              2.512           15.446
2002      1.458              2.037           13.261
2003      1.409              1.824           12.514
2004      1.374              2.032           11.993
2005      1.311              1.863           13.488
2006      1.351              1.681           12.620
2007      1.292              1.462           11.872

Παθόντες
Έτος   Νεκροί            Βαριά            Ελαφρά
1990      1.981             3.685            27.460
1991      2.012             3.882            27.900
1992      1.995             4.000            28.786
1993      2.008             3.277            29.368
1994      2.076             3.387            28.672
1995      2.149             3.492            28.402
1996      2.175             3.313            29.388
1997      2.141             4.359            28.490
1998      2.229             4.889            28.224
1999      2.181             4.702            27.649
2000      2.103             4.213            26.166
2001      1.911             3.251            22.758
2002      1.655             2.581            19.625
2003      1.613             2.345            18.218
2004      1.547             2.521            17.254
2005      1.470             2.329            19.136
2006      1.493             2.056            17.843
2007      1.449             1.812            16.411

Κύριε Υπουργέ τα τροχαία ατυχήματα είναι παγκόσμιο κοινωνικό πρόβλημα.
Ο Ταξχος, Δντής Δνσης Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 4-4-2005 με θέμα Οδική Ασφάλεια - Τροχαία Ατυχήματα. Συνέπειες – Αίτια αναφέρει ότι:
Διεθνώς εκτιμάται ότι αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου μετά τις καρδιακές παθήσεις και τον καρκίνο. Άξιο μνείας είναι το γεγονός ότι, το 90% των θανάτων από καταστροφικές αιτίες σε όλο τον κόσμο οφείλονται σε συγκοινωνιακά ατυχήματα.
Σε ετήσια βάση σε όλο τον κόσμο οι νεκροί από τροχαία ατυχήματα φθάνουν στα 1,6 εκατομμύρια άτομα και οι τραυματίες σε 15-20 εκατομμύρια.
Η παγκόσμια τράπεζα και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, υπολογίζουν το ετήσιο κόστος σε 500 δισεκατομμύρια δολάρια.
Επίσης η Ευρωπαϊκοί Ένωση κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, και παίρνει μέτρα όπως το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα δράσης για την οδική ασφάλεια: Μείωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση του αριθμού των θυμάτων σε τροχαία ατυχήματα κατά το ήμισυ έως το 2010. Ο Κοινοτικός αυτός στόχος περιλαμβάνει: την ίδρυση Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας και την Δημιουργία Ευρωπαϊκής Χάρτας για την Οδική Ασφάλεια.
Τα νούμερα που αφορούν την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι τόσο δυσοίωνα όσο και θλιβερά . Σημειώνονται περίπου 50 000 θάνατοι ετησίως, περίπου 2 εκατομμύρια άνθρωποι τραυματίζονται.
Είναι η κύρια αιτία θανάτου στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 50 ετών.
Κοστίζει περίπου το 2% του ΑΕΠ, ποσοστό που ισοδυναμεί με 200 δισ. ευρώ. Αλλά αυτά είναι μόνο χρήματα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό που διακυβεύεται είναι ο ανθρώπινος πόνος.
Κύριε Υπουργέ το πολυτιμότερο αγαθό είναι η υγεία και η ανθρώπινη ζωή και πρέπει να πάρουμε ριζικά μέτρα για να μειώσουμε τα θύματα από τα τροχαία ατυχήματα.
Η κυκλοφοριακή αγωγή πρέπει να ξεκινάει από τα πρώτο χρόνο που ένα παιδί φεύγει από το σπίτι του και μετακινείτε καθημερινά για να πάει στο παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο, έως τις τελευταίες τάξης του λυκείου κατανοώντας τη σημαντικότητα της κυκλοφοριακής αγωγής.
Σήμερα υπάρχουν προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, που συμμετέχει ένας αριθμός μαθητών αλλά όχι το σύνολο και φυσικά τα μαθήματα γίνονται περιστασιακά, και χωρίς τα ανάλογα βιβλία.
Η δική μου παράκληση προς εσάς αφορά την συστηματική εκπαίδευση των μαθητών με τη δημιουργία μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής ή ενός μαθήματος που θα συμπεριλαμβάνει την κυκλοφοριακή αγωγή, το περιβάλλον, τη διατροφή, την υγεία, το κάπνισμα κτλ.
Κύριε Υπουργέ όπως αποφασίστηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, η σεξουαλική αγωγή και διαφυλικές σχέσεις στο πρόγραμμα της ευέλικτης ζώνης, του δημοτικού σχολείου με τα ανάλογα βιβλία του ψυχίατρου-νευρολόγου Θάνου Ασκητή και του σκιτσογράφου Σπύρου Ορνεράκη, μπορεί να δημιουργηθεί κάτι ανάλογο για την κυκλοφοριακή αγωγή.
Ωστόσο η Οδική Ασφάλεια απαιτεί συλλογική προσπάθεια. Απαιτεί συνεργασία Υπουργείων, φορέων αλλά και όλων των εμπλεκόμενων. Απαιτεί ευαισθητοποίηση όλων. Η αρχή όμως βρίσκεται στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας, για τη σωστή εκπαίδευση από τα πρώτα χρόνια του αυριανού πολίτη, για την αλλαγή της νοοτροπίας, της οδικής μας συμπεριφοράς που βλέπουμε καθημερινά όλοι μας, κατέχοντας μια από της πρώτες θέσεις σε ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Κύριε Υπουργέ,
Ελπίζω ότι θα ασχοληθείτε προσωπικά με το κρίσιμο αυτό θέμα δείχνοντας την ευαισθησία που χρειάζεται. Ελπίζω στην παρέμβασή σας για την δημιουργία μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής.

Με εκτίμηση
Μαράκης Μανώλης
Πολιτευτής Νέας Δημοκρατίας, Ηράκλειο 09-03-2009, Νομού Ηρακλείου Κρήτης, Ανάληψη Χερσονήσου 700 14
Τηλ.: 2897025436, Κιν.: 6947835134, Κιν.: 6947569008, Φαξ: 2897025436
Site: www.marakismanolis.gr
Email: marakismanolis@gmail.com
Email: info@marakismanolis.gr

Translate

Αναζήτηση αρχείου

Στατιστικά

Locations of visitors to this page

hit counter

Αναγνώστες

Προσθέστε μας

Share/Save/Bookmark

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Loading...