Σάββατο 8 Μαΐου 2010
ΠΡΟΣ ΤΟ

ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Κοινοποίηση: Μέλη του Γεν. Συμβουλίου

Φορείς/Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ

Θεσσαλονίκη, 7.5.2010

Π Α Ρ Α Ι Τ Η Σ Η

Αγαπητοί Σύνεδροι!

Πριν από 2 ½ περίπου χρόνια έθεσα ενώπιον σας την υποψηφιότητά μου διεκδικώντας τη συμμετοχή μου στα Διοικητικά ΄Οργανα της Ομοσπονδίας πιστεύοντας ότι συνεισφέροντας σ` αυτό το Συλλογικό ΄Οργανο θα μπορούσα να διεκδικήσω πιο αποτελεσματικά και ουσιαστικά τα δικαιώματα των παιδιών μας που χρόνια τώρα βρίσκονται στο περιθώριο και συγκαταλέγονται στην πιο αποκλεισμένη και αδικημένη ομάδα πολιτών με αναπηρίες.

Με γνώμονα ότι όλοι είμαστε γονείς και εξυπηρετούμε τα συμφέροντα των παιδιών μας, προσδοκούσα σε μια καλή συνεργασία, απαλλαγμένη από κάθε είδους ιδιοτέλεια, βασισμένη στον αλληλοσεβασμό, στην αλληλοσυμπλήρωση και στον κοινό προβληματισμό, χαράζοντας μια υπεύθυνη πολιτική που θα αποδείκνυε ότι η ανανέωση της διοίκησης δεν περιορίστηκε σε επίπεδο μελών, αλλά σε αντιλήψεις, στάσεις και πρακτικές που θα αναδείκνυαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο που αρμόζει και οφείλει να έχει ένα δευτεροβάθμιο όργανο του αναπηρικού κινήματος.

Δυστυχώς η εμπειρία που αποκόμισα το διάστημα αυτό δεν εκπλήρωσε καμιά από τις προσδοκίες μου, ως γονιού ατόμου με σοβαρή αναπηρία αλλά και ως ενεργού πολίτη.

Αντιθέτως διαπίστωσα έναν υπέρμετρο συγκεντρωτισμό, ένα στείρο αρνητισμό σε κάθε διαφορετική άποψη, την καταστολή οποιασδήποτε πρωτοβουλίας, την ανεπάρκεια αλλά και την αδιαφορία να αφουγκραστούμε και να ανταποκριθούμε στα σοβαρότατα προβλήματα που ταλανίζουν τον χώρο μας.

Ενδεικτικά μνημονεύω κάποιες πρακτικές που ακολουθούνται και τεκμηριώνουν τα παραπάνω:

- Η μεταβίβαση των καθηκόντων και των αρμοδιότητα των αιρετών μελών της Ομοσπονδίας σε δήθεν «επιτροπές» που «συντονίζονται» από άτομα που χρησιμοποιούν την Ομοσπονδία ως προτεκτοράτο των προσωπικών τους φιλοδοξιών εμπλουτίζοντας τα «βιογραφικά» τους, αποτελεί σοβαρή υπονόμευση των δημοκρατικών διαδικασιών και της ελεύθερης βούλησής μας.

- Η εκπροσώπηση της Ομοσπονδίας έναντι τρίτων και η συμμετοχή της δια μέσω επιτροπών στα κέντρα λήψης αποφάσεων δεν γίνεται από άτομα με βαθιά γνώση των ζητημάτων που μας απασχολούν, γνώση, που είναι απόρροια εξαντλητικής επεξεργασίας και προβληματισμού, έτσι ώστε τεκμηριωμένα και με σθένος να υποστηρίξουν τις θέσεις μας, αλλά επιλέγονται άτομα (τις περισσότερες φορές με υποδείξεις «άνωθεν», με κριτήρια και διαδικασίες που αποδυναμώνουν ουσιαστικά το ρόλο της Ομοσπονδίας, εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα και σαφώς καταργούν την αυθεντική εκπροσώπηση των μελών μας.

- οι μηχανισμοί που παράγουν την αδιαφάνεια, την εσωστρέφεια, την εξάρτηση και τον κατακερματισμό του αναπηρικού κινήματος δια μέσου τροποποιήσεων καταστατικών και εκλογικών συστημάτων «ποσόστωσης», στοχεύουν στην διασφάλιση της ανακύκλωσης των ίδιων των ατόμων και του ίδιου κατεστημένου που με τον μανδύα του «κοινωνικού εταίρου» διαχειρίζεται τα κονδύλια που προορίζονται για τα άτομα με αναπηρία, διαπραγματεύεται εν λευκώ τις ανάγκες και τις τύχες των παιδιών μας αλλά και την αυτοτέλεια των συλλόγων μας.

Ως μέλος αυτής της Διοίκησης, με την ιδιότητα της υπευθύνου Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων της Ομοσπονδίας, ως εκπρόσωπος των ανθρώπων με νοητική αναπηρία της χώρας μας στην Ευρώπη και σε παγκόσμιο επίπεδο προσπάθησα αλλεπάλληλες φορές με τις αναφορές, την ενημέρωση, τις προτάσεις, τις εκθέσεις και τις παρεμβάσεις μου να είμαι αντάξια της επιλογής σας κυρίως όμως των προσδοκιών των ίδιων των ανθρώπων με αναπηρία.

Φαίνεται όμως ότι αυτού του είδους η δράση δεν είναι αρεστή και δημιουργεί φοβερή ανασφάλεια σε κάποιους που ανέλαβαν «εργολαβικά» την εκπροσώπηση του αναπηρικού κινήματος. ΄Ετσι λοιπόν προτίμησαν να τεθώ σε «άτυπη διαθεσιμότητα» με αποτέλεσμα να εμποδίζομαι να ασκήσω τα καθήκοντα που άπτονται της ιδιότητάς μου σύμφωνα με το καταστατικό, να μην ενημερώνομαι και πρακτικά να είναι «απαγορευμένη» η παρουσία μου και η συμμετοχή μου οπουδήποτε ήταν επιβεβλημένη και ουσιαστική για την προώθηση των κοινών μας στόχων.

Κορυφαία δε κίνηση θεωρώ τον μεθοδευμένο και παράνομο αποκλεισμό μου από το σημερινό καταστατικό συνέδριο με την δικαιολογία ότι δεν είμαι εκλεγμένος σύνεδρος. Αγνοούν όμως οι υπογράφοντες ότι σαν αιρετό μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας και σαν μέλος του οργάνου που εισηγείται έχω κάθε νόμιμο δικαίωμα και υποχρέωση να παραβρίσκομαι σε αυτό με δικαίωμα λόγου όπως άλλωστε και κάθε μέλος του Γενικού Συμβουλίου. 


Είναι ολοφάνερο απ` όλα αυτά που ανέφερα, ότι οι στόχοι μου και οι επιδιώξεις μου απέχουν μακράν από τους στόχους και τις επιδιώξεις της σημερινής Διοίκησης της ΠΟΣΓΚΑμεΑ. ΄Όπως επίσης πρέπει να αναφέρω ότι οι δημοκρατικές μου πεποιθήσεις, το ήθος και η παιδεία μου δεν μου επιτρέπουν να δεχτώ πρακτικές, μεθοδεύσεις και διαδικασίες που θυμίζουν άλλες εποχές.

Ως εκ τούτου θεωρώ επιβεβλημένη και αυτονόητη την παραίτησή μου τόσο από μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής όσο και από το Γενικό Συμβούλιο της ΠΟΣΓΚΑμεΑ.

Δηλώνω δε ενώπιων σας ότι θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για τα πιστεύω μου και για τα παιδιά μας και ότι ποτέ δεν θα δεχτώ να εξαργυρώσω τα όνειρα, τις ελπίδες και τα δικαιώματά τους έναντι οποιουδήποτε τιμήματος.

Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σας

Θωμαή Μαυράκη 

Translate

Αναζήτηση αρχείου

Στατιστικά

Locations of visitors to this page

hit counter

Αναγνώστες

Προσθέστε μας

Share/Save/Bookmark

Αρχειοθήκη ιστολογίου