Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2009

Η πρεμιέρα της δημόσιας διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε χθες με τη δημοσιοποίηση στο Διαδίκτυο από τον υπουργό Εσωτερικών κ. Γιάννη Ραγκούση του σχεδίου της Υπουργικής Απόφασης για τα κρατικά αυτοκίνητα προσείλκυσε το ενδιαφέρον των πολιτών. Ενδεικτικό της υποδοχής που επιφύλαξαν οι πολίτες στην πρώτη απόφαση της κυβέρνησης για ηλεκτρονική διαβούλευση είναι ότι περίπου πέντε ώρες μετά την ανάρτηση στο Διαδίκτυο του σχεδίου της Απόφασης, πάνω από 350 άτομα είχαν αποστείλει σχετικά σχόλια με τις... απόψεις και προτάσεις τους, τα οποία και δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών www.opengov.gr/ypes. Οι αρμόδιοι φορείς αλλά κυρίως οι πολίτες διατυπώνουν άκρως ενδιαφέρουσες προτάσεις για τις προθέσεις της κυβέρνησης, η οποία, όπως αναφέρει σε σχετικό σημείωμά του ο υπουργός Εσωτερικών, θα προχωρήσει στην καθιέρωση ανωτάτου ορίου κυβισμού για όλα τα κρατικά αυτοκίνητα, θα καταργήσει την αποκλειστική χρήση κρατικών αυτοκινήτων από μεγάλο αριθμό κρατικών λειτουργών, θα περιορίσει τα κρατικά αυτοκίνητα ως πέντε ανά υπηρεσία και θα μειώσει κατά 30% την επιτρεπόμενη κατανάλωση καυσίμων. Τα θέματα αυτά, σε συνδυασμό και με την αντικατάσταση ως το τέλος του 2010 των κρατικών αυτοκινήτων, τα οποία, σύμφωνα με τροποποίηση των αρχικών του δεσμεύσεων, θα είναι «αντιρρυπαντικής τεχνολογίας χαμηλών ρύπων, υβριδικά, ηλεκτρικά και φιλικά προς το περιβάλλον και η προμήθειά τους θα γίνεται ανάμεσα σε μοντέλα τριών τουλάχιστον εταιρειών», προσείλκυσαν και το κύριο ενδιαφέρον τον επισκεπτών της ιστοσελίδας του υπουργείου Εσωτερικών. Θετικά, όπως προκύπτει από τα σχόλια τους, κρίνουν οι πολίτες την καθιέρωση ανωτάτου ορίου κυβισμού για τα κρατικά αυτοκίνητα- δεν θα υπερβαίνουν τα 1.600 κυβικά. Ο κ. Παναγιώτης Μιχαλάτος, για παράδειγμα, επισημαίνει: «Φαίνεται θετικό βήμα». Απολύτως σύμφωνη βρίσκει και την κυρία Αρτεμη Τσιροζίδου οποιαδήποτε προσπάθεια μείωσης της σχετικής δαπάνης. Ο κ. Ηλίας Κακιόπουλος κάνει ένα βήμα παραπέρα: ζητεί τα αυτοκίνητα να έχουν το διακριτικό σήμα (κόκκινη και κίτρινη λωρίδα στο πλάι) και την πινακίδα ΚΥ και να εφοδιαστούν με GΡS ώστε να ελέγχεται η θέση τους ανά πάσα στιγμή. «Η Τροχαία» επισημαίνει «να έχει εκ του νόμου δικαίωμα να ελέγχει τα κρατικά αυτοκίνητα και να επιβάλλει τις προβλεπόμενες ποινές». Θα πρέπει να «ζυγίσουμε» το συνολικό όφελος από την αντικατάσταση των οχημάτων επισημαίνει ο Μιχάλης Τσαούτος. Αν το κόστος αγοράς των νέων υβριδικών αυτοκινήτων, μείον το όφελος από την πώληση των υπαρχόντων συμβατικών (θα πουληθούν ή θα χαριστούν; αναρωτιέται), είναι μεγαλύτερο από το όφελος στο κόστος χρήσης, τότε το όλο εγχείρημα θα ζημιώσει τον πολίτη. Ολα τα κρατικά αυτοκίνητα που ανήκουν σε υπηρεσίες και οργανισμούς εντός των πόλεων πρέπει να είναι ηλεκτρικά, λέει ο Βασίλειος Δημητριάδης, εκτός από ένα ανά οργανισμό για τις άνω των 100 χλμ. μετακινήσεις. Τα υπόλοιπα, που αφορούν μετακίνηση στελεχών, παραγόντων, υπαλλήλων, μπορούν να είναι και στην κατηγορία smart. O Νίκος Κατσαρός θεωρεί ότι το νομοσχέδιο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και βρίσκει πολλούς συμπολίτες μας σύμφωνους. «Πρέπει να σκεφθείτε» καταλήγει «ότι για υπηρεσιακές μετακινήσεις εντός Αθήνας και Θεσσαλονίκης αρκούν αυτοκίνητα μέχρι 1.000 κυβικών ή ακόμη και ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Διατυπώνονται, ωστόσο, και οι αντίθετες απόψεις. Η πρόσφατη πλειοψηφία εξουσιοδότησε την κυβέρνηση να κάνει ό,τι θεωρεί αναγκαίο, τονίζει ο Ι. Αλεξούλης. Η προσφυγή στην προσωπική και ενδεχομένως καθοδηγούμενη συναίνεση ή όχι δείχνει αδυναμία. Η κυβέρνηση πρέπει να πάρει τις όποιες αποφάσεις της χωρίς να ζητεί άλλοθι και να δεχθεί τις όποιες επιπτώσεις, θετικές ή μη. Δεν είμαστε Φινλανδία. Αν αισθάνεται τόσο μεγάλη ανάγκη συναίνεσης ας κάνει δημοψηφίσματα. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων αγνοεί το Διαδίκτυο. Εχουν όμως οι υπηρεσίες δικαίωμα χρήσης υπηρεσιακών αυτοκινήτων; Τα σχόλια ποικίλλουν. Το κράτος και οι υπηρεσίες να κατέχουν μόνο μηχανήματα και οχήματα έργου, υποστηρίζει ο κ. Βαγγέλης Αντωνίου. Δεν υπάρχει πλέον λόγος να δίνονται αυτοκίνητα ούτε και στον Πρωθυπουργό. Αυτό είναι δημοκρατία. Ο κ. Στέλιος Καστραντάς γράφει τι του είπε η πρώην ολλανδή βουλευτής κυρία Ηilly Μollenar όταν την ενημέρωσε για τις παροχές που έχουν οι έλληνες βουλευτές και ανώτατοι κρατικοί λειτουργοί. «Στην Ολλανδία η μόνη παροχή που έχουν οι ολλανδοί βουλευτές και ελάχιστοι ανώτατοι κρατικοί λειτουργοί είναι μειωμένο εισιτήριο όταν ταξιδεύουν με τον κρατικό σιδηρόδρομο και τίποτε άλλο». Αποκλειστική χρήση των κρατικών αυτοκινήτων από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ζητεί ο κ. Σπύρος Κουλουμούνδρας. «Ολοι οι υπόλοιποι» λέει «να μην έχουν αποκλειστική χρήση, ενώ η Εκκλησία (Αρχιεπίσκοπος κ.λπ.) να μην έχει κρατικά οχήματα». «Αλλιώς δώστε και στους αντίστοιχους μουσουλμάνους» καταλήγει. Κρατικά αυτοκίνητα να έχουν μόνο ο Πρόεδρος, ο Πρωθυπουργός και οι υπουργοί λέει ο κ. Κ. Μπιθυμήτρης . Κατ΄ εξαίρεση και οι γενικοί γραμματείς υπουργείων. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις να εφαρμόζεται χιλιομετρική αποζημίωση για χρήση ΙΧ αυτοκινήτου. Σ το ίδιος μήκος κύματος είναι και τα σχόλια για τα πρόσωπα που εξυπηρετούνται από τα κρατικά αυτοκίνητα, όπως περιγράφονται στο σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης. Ο κ. Γιώργος Κωνσταντάκης ζητεί να διαγραφούν οι μητροπολίτες από τη σχετική λίστα. «Ολοι τους δήλωσαν στην τηλεόραση ότι έχουν αυτοκίνητα της Μητρόπολης και όχι κρατικά» επισημαίνει. Αν και γενικά το μέτρο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, λέει ο κ. Ν. Γεωργακόπουλος , θα πρέπει κάποια στιγμή επιτέλους να απεξαρτηθεί η φορολόγηση του αυτοκινήτου (αξία αγοράς και τέλη κυκλοφορίας) από τον κυβισμό. Το νομοσχέδιο κινδυνεύει να χαρακτηριστεί φωτογραφικό λέει ο κ. Δ.Δουδουνής. Στην αγορά υπάρχει μόνο ένα αυτοκίνητο υβριδικό με αυτά τα κυβικά. Πρέπει να αυξηθούν τα επιτρεπτά κυβικά ως τα 2.000, ώστε να περιληφθούν και άλλα μοντέλα της αγοράς. Σύμφωνα με τις τεχνικές λεπτομέρειες που δίνει ο κ. Ανδρέας Ζερβάκης, δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή υβριδικά 1.600 κυβικών. Η χρήση του κυβισμού ως κριτηρίου είναι απολύτως αναχρονιστική πιστεύει και ο κ. Β. Βασσάλος . «Για ποιον λόγο να τίθεται τέτοιος περιορισμός, και όχι απλώς περιορισμός στην τιμή (αναπροσαρμοζόμενη ανά έτος), στη μέση κατανάλωση και στους ρύπους;» αναρωτιέται. Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην κατανάλωση καυσίμου και στην εκπομπή ρύπων και όχι απλώς στη χωρητικότητα του κινητήρα, υποστηρίζει και ο κ. Βασίλης Εμμανουηλίδης.

Πηγή: http://fimotro.blogspot.com/2009/10/blog-post_5111.html

Translate

Αναζήτηση αρχείου

Στατιστικά

Locations of visitors to this page

hit counter

Αναγνώστες

Προσθέστε μας

Share/Save/Bookmark

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Loading...